Bijgewerkt op 28 december 2021

Een nieuwe adem voor een nieuw jaar!

Door Shana Devleschoudere
Deel op

Ontdek in deze zesde editie van de Gentlemen & Ladies Newsletter onze speciale eindejaarsfavorieten voor 2021, boordevol goede voornemens voor 2022.
Voor een natuurlijk stralende huid, ontdek de cosmetica gemaakt van de wijnstok door Maison Eole. Draag een bril van goud en hout in een geraffineerde designstijl... Val voor het nieuwe Lalique parfum en zijn zonnige geuren. En tenslotte... ontdek de schoonheid van het project AMA la Girafe, voor onze kleine wolven en die van de hele wereld...

COSMETICA VAN DE WIJNSTOK

Het einde van het jaar werd gemarkeerd door de lancering van het eerste Belgische merk van cosmetica op basis van wijnstokken, Maison Eole.Anne-Sophie Charle ontwikkelde een gamma cosmetica op basis van de wijngaard van de familie Chant d'Eole, met 16 producten in parfums en kaarsen. "Natuurlijk gecertificeerd, Vegan en 100% Belgisch, Maison Eole wordt gepositioneerd als een innovatieve, eco-vriendelijke en exclusieve collectie.
De unieke samenstelling van actieve bestanddelen uit de wijnranken, Wijnextracten3, zorgt voor de hoogste antioxidantwerking die zelden in cosmetica wordt aangetroffen. Maar Maison Eole is ook het verhaal van een vrouw die besloot haar leven te veranderen om haar passie na te jagen: een cosmeticacollectie lanceren die aan drie voorwaarden voldoet: een gamma uitbouwen op basis van Belgische vaardigheden en er een "Made in Belgium" merk van maken, een onderzoeksproces ontwikkelen om nog niet geëxploiteerde goudklompjes in de cosmetica op te sporen en het merk verbinden tot een filosofie van ecologische verantwoordelijkheid.
Ook overtuigd dat alleen een krachtige artistieke aanpak het mogelijk zou maken zich te onderscheiden, ging het in zee met de ontwerper Charles Kaisin, die de artistieke leiding van het Huis op zich nam. Het resultaat is verbluffend: de verpakking is een houten kistje, dat wordt bemind en gekoesterd en dat vervolgens wordt gereserveerd voor het gebruik van iemands keuze. Jezelf goed doen is nu een 100% Belgisch pleziergeworden !
Info en e-shop via Maison Eole

VAN GOUD EN HOUT, HEEL EENVOUDIG

Gold & Wood, het prestigieuze brillenmerk ontworpen door de Belg Maurice Léonard, lanceert een nieuwe collectie monturen gecreëerd in samenwerking met het Belgische designbureau Hoet Design .
In het hart van de werkplaats van Gold & Wood zijn de meester-ambachtslieden druk in de weer en voeren zij zekere en precieze gebaren uit. De brillen van Gold & Wood , die uitsluitend met de hand worden gemaakt, bestendigen een knowhow die al tientallen jaren wordt doorgegeven. Van de schets tot het frame zijntientallen technische stappen nodig om de oculairen tot leven te brengen. "De belangrijkste missie van Gold & Wood is plezier brengen en mensen laten dromen van de Haute Lunetterie Artisanale et Joaillière ," zegt Maurice Léonard, de oprichter. In 1995 creëerde hij het merk en richtte hij de artisanale productie op in Hosingen, Luxemburg.
De geheimen van het succes van het merk? "Ontworpen in de zeldzaamste edele materialen, maken onze ambachtslieden objecten van verlangen, altijd doordrenkt van een bijzondere know-how. Onze waarden zijn gebaseerd op emotie en niet op noodzaak. Liefde voor het product, respect voor de creatie,authenticiteit, zin voor detail en kwaliteit zijn altijd de leidraad geweest bij onze keuzes. Wij cultiveren onze uitmuntendheid door ons te concentreren op creativiteit en innovatie, die de sleutels zijn om ons te onderscheiden van onze concurrenten. De klant staat centraal in onze ontwikkelingsstrategie. Wij willen hen een unieke zintuiglijke ervaring bieden.
Ons onderscheid: het transformeren van de emotionele aankoop in een unieke zintuiglijke ervaring. Onze luxe : om emoties over te brengen, plezier te verschaffen en te dromen.
Ons credo: herinterpreteren met sensualiteit de codes van elegantie en tijdloosheid. Wij geven de voorkeur aan handgemaakte producten in combinatie met innovatief design en aandacht voor detail.
Maurice Léonard spreekt met emotie over het merk dat hij heeft gecreëerd en waarrond twee van zijn kinderen zijn verenigd. Gold & Wood's onderscheidingsteken is ongetwijfeld zijn grondstof, hout. En de zorgvuldige selectie van soorten, naar gelang hun adel, hun zeldzaamheid en de emotie die ze oproepen. Daarom vindt het merk zijn trouwe klanten in de grote hoofdsteden van de luxe, Miami, New York, Tokio, Milaan, enz. En natuurlijk in België, waar Maurice Léonard vandaan komt.
Info & e-shop via Goud & Hout

SOLEIL LALIQUE, DE NIEUWE DAMESGEUR

SOLEIL is een verslavend parfum waarmee Lalique een eerbetoon brengt aan de zon en de vrije vrouwen die van haar houden. Opgevat als de gloed van het ochtendlicht in een slaapkamer, nodigt deze stralende halo van serene en intieme noten ons uit om met een glimlach te ontwaken in de wereld. De gebogen fles doet denken aan de vorm van de zonnestralen. Gekleed in Living Coral, de kleur van het Pantone Institute van het jaar 2019 , biedt de kast een levendig contrast tussen de oranjeroze tint van een tropisch koraalrif en de gloed van gouden stralen die uitstralen van de "O" in SOLEIL Lalique.
Een vleugje speelse verfijning, een juweel wikkelt zich rond de hals van de fles. Geïnspireerd op een Art Deco oorbel van Lalique, is de kwastjesketting versierd met een zonneparel gebeeldhouwd met grafische accenten, afkomstig uit de collectie 1927/1928, die een door René Lalique gecreëerd motief nieuw leven inblaast.
Een gouden medaillon met de naam van het parfum prijkt aan het andere eind van de ketting. Wikkel dit juweel af en het wordt een armband (alleen op de 100 ml Eau de Parfum fles). De geur inspireert tot het verblindende licht van fruit en specerijen... Zoals het pittige begin van een stralende ochtend, de verslavende zoetheid van een gourmandhart, de gouden warmte van een zonnestraal of de zijdezachte streling van muskus en bloemen. SOLEIL is de geur van een openhartige, vrije en stralende vrouw.
Info & e-shop via Lalique

AMA, DE TOEGEWIJDE GIRAFFE

Dit is een initiatief zoals wij dat graag zien! Ontmoet AMA, de zachte en aanhankelijke giraffe. Op het eerste gezicht lijkt het alsof we te maken hebben met een knuffel als alle andere... En toch. Achter deze schattige, zachte en knuffelige knuffel gaat een echt verhaal vanhoop en delen schuil. AMA is het symbool van een nieuwe wereld voor uw kleintjes, een wereld waarin zij nieuwe vriendjes kunnen ontmoeten.

Het concept is eenvoudig: het initiatief wordt voorgesteld alsAMA, maar zijn universum reikt veel verder dan dat: een heel platform gewijd aan de ontmoeting van kinderen uit verschillende culturen. Tussen 5 en 11 jaar kunnen uw kleintjes zich inschrijven en een maatje vinden om te ontmoeten. Van het ene land naar het andere zullen zij de avonturen van hun kinderen kunnen delen via foto's of video's die zij privé of publiekelijk delen op hetAMA-platform. Als echte kleine journalisten zullen ook zij het recht hebben om hun ideeën te delen in een gezonde sociale omgeving die aan hun leeftijd is aangepast . Bovendien zullen zij in contact worden gebracht met kinderen met een andere achtergrond, godsdienst of huidskleur, om hun verschillen om te zetten in sterke punten en hen van jongs af aan sterkewaarden van vrede en vriendschapbij te brengen.

DeAMA de giraf set is verkrijgbaar voor €59 en omvat de pluchen knuffel, toegang tot het platform, een gepersonaliseerde AMA tas en een verklarende strip. Het doel van dit initiatief is uw kinderen in staat te stellen overal ter wereld sterke banden te smeden die zowel emotioneel als cultureel zo verrijkendmogelijk zijn.

AMA is ook betrokken bij een aantal organisaties, waaronderkinderhulp en scholen in het zuiden. Zo zullen bijvoorbeeld AMA-kits worden verstrekt aan degenen die zich dat niet kunnen veroorloven, zodat zij zich bij de gemeenschap kunnen aansluiten en deel kunnen uitmaken van een groep.

Het is zonder twijfel een project voor de toekomst, voor liefde en vriendschap, voor delen, solidariteit, broederlijkheid en wederzijdse hulp. Zult u geraakt worden door de ogen vanAMA, vol van beloften en goede voornemens?

Info en e-shop via AMA la Girafe