Bijgewerkt op 28 december 2021

Een nieuwe adem voor een nieuw jaar!

Door Shana Devleschoudere
Deel op Delen op Linkedin

Ontdek in deze zesde editie van de Nieuwsbrief Heren & Dames onze speciale favorieten voor het einde van 2021, vol goede voornemens voor 2022.
Ontdek de op wijn gebaseerde cosmetica van Maison Eole voor een natuurlijk stralende huid. Draag brillen van goud en hout in een verfijnde designstijl... Val voor het nieuwe Lalique parfum en zijn zonnige geuren. En tot slot... ontdek de schoonheid van het AMA la Girafe project, voor onze kleine wolven en die over de hele wereld...

COSMETICA VAN DE WIJNSTOK

Aan het einde van het jaar werd Maison Eole gelanceerd, het eerste Belgische cosmeticamerk op basis van wijnranken. Op basis van de wijngaard van de familie Chant d'Eole heeftAnne-Sophie Charle een cosmeticalijn van 16 producten ontwikkeld , waaronder parfums en kaarsen. " Maison Eole is natuurlijk gecertificeerd, veganistisch en 100% Belgisch. Het is een innovatieve, milieuvriendelijke en exclusieve collectie.
De unieke samenstelling van actieve ingrediënten afkomstig van wijnranken, Wijnextracten3, zorgt voor de hoogste antioxidantactiviteit die zelden in cosmetica wordt aangetroffen. Maar Maison Eole is ook het verhaal van een vrouw die besloot haar leven te veranderen om haar passie na te jagen: een cosmeticacollectie lanceren die aan drie voorwaarden voldoet: een assortiment samenstellen op basis van Belgische vaardigheden en er een "Made in Belgium"-merk van maken, een onderzoeksproces ontwikkelen om goudklompjes te identificeren die nog niet in cosmetica worden gebruikt en het merk verbinden tot een filosofie van eco-verantwoordelijkheid.
Omdat ze ervan overtuigd was dat alleen een krachtige artistieke benadering haar in staat zou stellen om zich te onderscheiden van de massa, ging ze in zee met ontwerper Charles Kaisin, die nu de artistiek directeur van het Huis is. Het resultaat is verbluffend: de verpakking is een houten kistje dat je liefhebt en koestert, en dat je vervolgens reserveert voor het gebruik van jouw keuze. Jezelf verwennen is nu een 100% Belgisch plezier geworden !
Info en e-shop via Maison Eole

VAN GOUD EN HOUT, HEEL EENVOUDIG

Gold & Wood, het prestigieuze brillenmerk ontworpen door de Belg Maurice Léonard, lanceert een nieuwe collectie monturen in samenwerking met Hoet Design, een andere Belgische ontwerpstudio.
In het hart van de Gold & Wood werkplaats zijn de meester-ambachtslieden hard aan het werk en voeren ze zekere en precieze gebaren uit. De brillen van Gold & Wood worden uitsluitend met de hand gemaakt en bestendigen een knowhow die al tientallen jaren wordt doorgegeven. Van de schets tot het montuur,tientallen technische stappen zijn nodig om de Eyepieces tot leven te brengen. "De belangrijkste missie van Gold & Wood is om plezier en dromen te brengen in de wereld van Haute Lunetterie Artisanale et Joaillière ", zegt Maurice Léonard, de oprichter van het bedrijf. In 1995 richtte hij het merk op en richtte hij de handwerkfabriek op in Hosingen, Luxemburg.
De geheimen achter het succes van het merk? "Onze ambachtslieden gebruiken de zeldzaamste edele materialen om objecten van verlangen te creëren, altijd doordrenkt van unieke expertise. Onze waarden zijn gebaseerd op emotie, niet op noodzaak. Liefde voor het product, respect voor de creatie,authenticiteit, aandacht voor detail en kwaliteit hebben onze keuzes altijd geleid. We cultiveren onze uitmuntendheid door de nadruk te leggen op creativiteit en innovatie, die ons onderscheiden van onze concurrenten. De klant staat centraal in onze ontwikkelingsstrategie. We willen hen een unieke zintuiglijke ervaring bieden.
Ons onderscheid: Emotionele aankopen omzetten in unieke zintuiglijke ervaringen. Onze luxe : Het overbrengen van emoties, het verschaffen van plezier en dromen.
Ons credo: De codes van elegantie en tijdloosheid sensueel herinterpreteren. Onze focus ligt op handgemaakte producten in combinatie met innovatief design en aandacht voor detail.
Maurice Léonard vertelt ontroerend over het merk dat hij creëerde en waarrond twee van zijn kinderen zijn verenigd. Het kenmerk van Gold & Wood is ongetwijfeld de grondstof, hout. En de zorgvuldige selectie van houtsoorten, gebaseerd op hun adel, zeldzaamheid en de emotie die ze inspireren. Daarom vindt het merk zijn trouwe klantenkring in de grote hoofdsteden van de luxe: Miami, New York, Tokio, Milaan , enzovoort. En natuurlijk in België, waar Maurice Léonard vandaan komt.
Info & e-shop via Goud & Hout

SOLEIL LALIQUE, DE NIEUWE DAMESGEUR

SOLEIL is een verslavende geur waarin Lalique hulde brengt aan de zon en de vrije vrouwen die ervan houden. Opgevat als de gloed van het ochtendlicht in een slaapkamer, nodigt deze stralende halo van serene, intieme noten ons uit om met een glimlach wakker te worden. De gebogen flacon doet denken aan de vorm van de zonnestralen. Gekleed in Living Coral, de Pantone Institute's kleur van het jaar voor 2019 , biedt de behuizing een levendig contrast tussen de oranje-roze tint van een tropisch koraalrif en de gouden stralen die uitstralen van de "O" in SOLEIL Lalique.
Een vleugje speelse verfijning, een juweel wikkelt zich rond de hals van de fles. De kwastjesketting is geïnspireerd op een Art Deco oorbel van Lalique en is versierd met een zonneparel met grafische accenten uit de Collectie 1927/1928, waarmee een motief van René Lalique nieuw leven wordt ingeblazen.
Een gouden medaillon met de naam van het parfum siert het andere uiteinde van de ketting. Wikkel dit juweel af en voilà: het wordt een armband (exclusief op de flacon van 100 ml Eau de Parfum). Het parfum inspireert tot het verblindende licht van fruit en specerijen... Zoals het pittige begin van een stralende ochtend, de verslavende zoetheid van een gourmandhart, de gouden warmte van een zonnestraal of de zijdezachte streling van musk en bloemen. SOLEIL is de geur van een openhartige, vrije en stralende vrouw.
Info & e-shop via Lalique

AMA, DE TOEGEWIJDE GIRAFFE

Hier is een initiatief zoals wij het graag zien! Maak kennis met AMA, de zachtaardige en aanhankelijke giraffe. Op het eerste gezicht lijkt het misschien alsof we te maken hebben met een knuffel zoals alle andere... Maar dat is niet het geval. Achter dit schattige, zachte en knuffelige speelgoed schuilt een echt verhaal vanhoop en delen. AMA is het symbool van een nieuwe wereld die opengaat voor je kleintjes, een wereld waarin ze nieuwe vriendjes kunnen ontmoeten.

Het concept is eenvoudig: het initiatief heeft de vorm vanAMA, maar het universum reikt veel verder: een heel platform gewijd aan het samenbrengen van kinderen uit verschillende culturen. Tussen 5 en 11 jaar kunnen je kleintjes zich aanmelden en een maatje zoeken om elkaar te leren kennen. Van het ene land naar het andere kunnen ze hun avonturen delen via foto's of video's die ze privé of openbaar kunnen delen op hetAMA platform. Net als echte kleine journalisten hebben ook zij het recht om hun ideeën te delen in een gezonde sociale omgeving die past bij hun leeftijd . Bovendien worden ze in contact gebracht met kinderen met een andere achtergrond, religie of huidskleur, zodat ze hun verschillen in hun kracht kunnen omzetten en ze van jongs af aan sterke waarden als vrede en vriendschap kunnen bijbrengen.

DeAMA de giraf set is verkrijgbaar voor €59 en bevat de knuffel, toegang tot het platform, een gepersonaliseerde AMA tas en een verklarende strip. Het doel van dit initiatief is om je kinderen in staat te stellen sterke banden te smeden met mensen over de hele wereld, die zowel emotioneel als cultureel verrijkend zullen zijn.

AMA is ook betrokken bij een aantal verenigingen, met name verenigingen diekinderen en scholen in het zuiden helpen. Er worden AMA-kits gegeven aan mensen die deze niet kunnen betalen, zodat ze zich bij de gemeenschap kunnen aansluiten en zich bij een groep kunnen aansluiten.

Het is een project voor de toekomst, voor liefde en vriendschap, voor delen, solidariteit, broederschap en wederzijdse hulp. Word je geraakt door de ogen vanAMA, vol belofte en goede voornemens?

Info en e-shop via AMA la Girafe