Bijgewerkt op 9 augustus 2022

Maison Eole, cosmetica van de wijnstok

Door Shana Devleschoudere
Deel op

Het einde van het jaar werd gemarkeerd door de lancering van het eerste Belgische merk van cosmetica op basis van wijnstokken, Maison Eole. Anne-Sophie Charle heeft een gamma cosmetica ontwikkeld op basis van de familiewijngaard van Chant d'Eole, met 16 producten in parfums en kaarsen. "Natuurlijk gecertificeerd", Vegan en 100% gemaakt in België, Maison Eole wordt gepositioneerd als een innovatieve, eco-verantwoordelijke en exclusieve collectie. De unieke samenstelling van actieve bestanddelen uit de wijnranken, Wijnextracten3, zorgt voor de hoogste antioxidantwerking die zelden in cosmetica wordt aangetroffen. Maar Maison Eole is ook het verhaal van een vrouw die besloot haar leven te veranderen om haar passie na te jagen: een cosmeticacollectie lanceren die aan drie voorwaarden voldoet: een gamma samenstellen op basis van Belgische vaardigheden en er een "Made in Belgium" merk van maken, een onderzoeksproces ontwikkelen om nog niet in cosmetica gebruikte goudklompjes op te sporen en het merk verbinden tot een filosofie van eco-verantwoordelijkheid. Ook overtuigd dat alleen een krachtige artistieke aanpak het mogelijk zou maken zich te onderscheiden, ging het in zee met de ontwerper Charles Kaisin, die de artistieke directeur van Maison werd. Het resultaat is verbluffend: de verpakking is een houten kistje, dat wordt geliefd en gekoesterd en vervolgens wordt gereserveerd voor het gebruik van iemands keuze. Jezelf goed doen is nu een 100% Belgisch plezier geworden!