Gepubliceerd op 10 mei 2021

Een nieuwe collectie : parfums voor alle zintuigen

Door Shana Devleschoudere
Delen op

Onder de creative leiding van Jonathan Anderson vormde LOEWE zich om tot een cultureel merk met een prismatische identiteit. Dit nieuwe onverwachte standpunt heeft een diepgaande band met kunst en de natuur, maar ook met ambachtelijkheid en popcultuur: De uitvoering is ambachtelijk, de afwerking menselijk en zintuiglijk. Dat engagement uit zich op verschillende manieren, en wordt samengevat in een vrije, eclectische “state of mind”.

Die nieuwe visie waait sinds kort ook door het parfumassortiment. Alle bestaande, iconische geuren van het huis zijn nog steeds van de partij maar werden ondergebracht in een nieuw flesje ter ere van de internationale lancering van de collectie. Regenboogkleuren, tastzin en geur staan centraal binnen dit repertoire voor alle zintuigen. De caleidoscopische tintenselectie weerspiegelt het levendige palet van de natuur gezien door de lens van menselijke uitvindingen en nodigt de dragers van de parfums uit om de specifieke vibe en sensaties van elke geur, alsook hun persoonlijke band ermee in alle vrijheid te ontdekken.

Deze nieuwe, multi-zintuiglijke visie krijgt verder vorm dankzij de lijnen van de bijzondere langwerpige maar stevige blokflacon met dop van plataan uit 2016, die Anderson zelf ontwierp en oorspronkelijk voor het eerst werd gebruikt voor zijn eerste parfum, LOEWE 001. De stevigheid en frisheid van het glas worden opgewarmd in de dop om vervolgens te worden omgezet in een geur. Het parfum is als een verbindingsdeur tussen binnen en buiten, tussen echte en denkbeeldige landschappen, tussen realiteit en fantasie. In het kader van deze wereldwijde lancering, die van start ging in maart 2021 en nog het hele jaar zal duren, werden de parfums opgedeeld in geurfamilies die elk een aspect van het prismatische merk uitdragen met variatie als kernwaarde: AGUA, AIRE, AURA, ESENCIA, SOLO, SOLO Ella, 7 & POUR HOMME.

LOEWE 001, het basismodel, is een parfumfamilie ge.nspireerd op het gevoel van een nieuw begin, van het snel vergankelijke ochtendlicht, met natuurlijke toetsen van vanille, musk, frisse citroen en bergamot.

LOEWE AGUA is een familie ge.nspireerd op de stralende reflectie van licht op stromend water. De dynamische en verfrissende geuren delen topnoten van citrusvruchten en een basis van musk.

LOEWE AGUA Miami – Still life by Nacho Alegre

De inspiratie voor LOEWE AIRE werd gehaald uit de zuivere, frisse lucht die ons omgeeft – verheffend, noodzakelijk en verkwikkend. Deze geuren zijn intiem en delicaat.

LOEWE AURA straalt, net zoals het aura van een inspirerende muze: een parfum als een vrijgevige, extraverte lichtbron opgeslagen in een blok versierd met borstelstroken van kostbare metalen.

LOEWE AURA Pink Magnolia – Still life by Nacho Alegre

LOEWE ESENCIA, een reflectie van universeel en tegelijk individueel DNA, de code van het leven waardoor we allemaal uniek zijn maar waarvan de kleinste wijziging het grootste effect kan veroorzaken. Parfums gelinkt aan de sterke, houtachtige geur van een tropisch woud.

LOEWE 7 is een parfumfamilie voor mannen geïnspireerd op de grenzen van de ruimte, een gevoel van eeuwig mysterie. Houtachtige noten van rauwe wierook en vetiver zorgen voor elegantie en originaliteit.

LOEWE 7 – Still life by Nacho Alegre

LOEWE POUR HOMME is geïnspireerd op de aarde – het plezier om de grond onder onze voeten te voelen, het gevoel van verbondenheid. Voor mannen die een diepe band voelen met de eenvoudige dingen van het leven. Een aromatisch, houtachtig parfum met een klassieke samenstelling en een mediterraan profiel. Ook beelden staan centraal binnen de boodschap van LOEWE.

De botanische zwart-witfoto’s van fotografiepionier Karl Blossfeldt, die gekozen werd door Jonathan Anderson, zijn te bewonderen op de verpakking van de parfums. De campagne werd dan weer geschoten door Nacho Alegre als ode aan Blossfeldt. De kleurenfoto’s tonen de natuurlijke ingrediënten achter de schaduw


Meer info www.loewe.com