D’Ieteren Luxury Performance: de klantervaring verbeteren

D’Ieteren Luxury Performance: de klantervaring verbeteren

Éric Cortois, Managing Director van D’Ieteren Luxury Performance, legthet doel,de ambities en de prioriteiten uit van D’Ieteren’s nieuwe divisie , gewijd aan ’s werelds meest exclusieve en gewilde merken.

Gentleman & Ladies: Welke merken zijn vertegenwoordigd in de nieuwe D’Ieteren Luxury Performance divisie?

Éric Cortois: D’Ieteren is al ongeveer 75 jaar importeur van de merken van de Volkswagen Groep en heeft in de loop der jaren zijn distributieactiviteiten ontwikkeld, voornamelijk op de as Brussel-Malines-Antwerpen. Naast de algemene merken verdeelt D’Ieteren ook de luxemerken en grote merken van de groep: Porsche, Lamborghini, Bugatti en Bentley. Vandaag bezit D’Ieteren 6 van de 9 Porsche concessiehouders van het land, de 3 Belgische Bentley concessiehouders in Brussel, Antwerpen en Knokke en 2 Lamborghini concessiehouders in Antwerpen en Brussel. We verdelen ook Bugatti voor België en Luxemburg, evenals Rimac en zijn 100% elektrische supercar. Sinds januari verdelen we ook Maserati als dealer in de regio Antwerpen.

Heren & Dames: Hoe ontwikkelt de markt voor luxe auto’s zich?

Éric Cortois: De luxemarkt in het algemeen – niet alleen het autosegment – groeit snel. Na de pandemie is deze trend nog sterker geworden. Dit heeft ons ertoe aangezet om ons te structureren door een gespecialiseerd team voor luxemerken op te richten om aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Bij het kopen van een luxe auto gaat het niet om noodzaak. Klanten willen zichzelf verwennen.

Gentleman & Ladies: Is de klantervaring anders bij een luxemerk?

Éric Cortois: Compleet anders. Klanten bezitten vaak meerdere auto’s. Deze divisie ‘Luxe’ is ontworpen om te voldoen aan de eisen van deze klanten, die specifieke expertise verwachten voor elk merk, maar ook speciale diensten, zoals een conciërgedienst voor hun voertuigen, maar ook ervaringen, rally’s, proefritten, kunst- en gastronomie-evenementen, enzovoort.

Heren & Dames : Is de luxe auto een veilige haven?

Éric Cortois: Veel luxe auto’s worden nu doorverkocht voor de prijs waarvoor ze tien jaar geleden gekocht werden, en sommige zelfs voor meer. Luxemerken hebben geen volumestrategie. De productie is beperkt en de modellen behouden hun waarde. Lamborghini, bijvoorbeeld, produceert 10.000 auto’s per jaar, en niet één meer, voor de hele wereld.

Heren & Dames: Wat zijn de ontwikkelings- en ontplooiingsperspectieven voor D’Ieteren Luxury Performance?

Éric Cortois: We zijn open en attent. We hebben de kans gegrepen om een Maserati-retailercontract voor de regio Antwerpen over te nemen. Onze ambities zijn echter selectief en we willen geen ‘supermarkt voor luxemerken’ worden. Er zijn ook ontwikkelingsmogelijkheden in de tweedehandsmarkt. Onder de ‘paraplu’ van D’Ieteren Luxury Performance gaan we ook voor deze tweedehands luxewagens een multimerkenmerk ontwikkelen. Met deze divisie willen we ook de knowhow en passie van D’Ieteren bestendigen, een familie die al zeven generaties actief is in dit domein.Deze specialisatie stopt niet bij de verkoop, maar omvat ook de naverkoop, met technici die opgeleid zijn in de fabrieken van de verschillende merken, maar ook van oudere voertuigen.

 

2123 1750 High Level Communications

Abonnez-vous !

Abonnez-vous à l’un de nos magazines ou à l’une de nos newsletters.

Zoek naar een artikel
Privacyvoorkeuren

Wanneer u onze website bezoekt, kan deze via uw browser informatie opslaan van specifieke diensten, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van bepaalde soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring van onze website en de diensten die wij kunnen aanbieden.

Door verder te surfen op deze site aanvaardt u het gebruik van cookies. Deze zorgen voor de goede werking van onze diensten.