Bekijk onze presentatiebrochure
Wat is Next2Be ?
De Consumer Actor verandert de regels van het bedrijfsleven. Zij eisen de consumptie weer op door hun koopkracht te gebruiken om de waarden die hun dierbaar zijn te verdedigen.
Next2Be is het oog van de Consumer Actor van morgen. De visie van een nabije toekomst binnen het bereik van de avant-garde consument!
Next2Be zal niet over science fiction gaan. De onderwerpen zullen betrekking hebben op de realiteit van een maatschappij, markten, ondernemingen en consumentengedrag in volle transformatie. Het doel is te anticiperen op ontwikkelingen die het welzijn van de gemeenschap van morgen beter moeten dienen.
Next2Be is het communicatie-instrument voor bedrijven die oplossingen aanbieden in mobiliteit, co-working, financiering, investering, kunstmatige intelligentie, werkgelegenheid, veiligheid, co-living, duurzame consumptie, nieuwe technologieën, 3D-printing, diensten, biotechnologie, luchtvaart en ruimtevaart onderaanneming…. Bedrijven die zichzelf opnieuw uitvinden en dat kenbaar willen maken.
Door zich open te stellen voor deze veelbelovende gebieden, wordt Next2Be een mediaplatform dat een jaarlijkse gedrukte publicatie – zonder traditionele reclame (alleen partnerschapsinhoud), een nieuwsbrief, de websites LOBBY en L’Éventail, een Youtube-kanaal, radioverslaggeving en een jaarlijks evenement zal samenbrengen.
Next2Be zal licht werpen op hoe ons leven er morgenochtend zal uitzien.
Publicatie – jaarlijks in december
Oplage – 10.000 exemplaren
Tweetalige uitgave – FR + NL
Aantal pagina’s – +/- 200 pagina’s
Formaat – 310 x 240 mm H
Papier – 170 gram
Omslag – 350 grams glanzend laminaat
Partner videos
TheMerode
IDATE DIGIWORLD
Redactioneel : wat als de toekomst morgen was?
De wereld verandert, met een snelheid die we moeilijk kunnen waarderen. Onlangs getuigde een lerares op France 2 en legde uit dat als ze over postzegels sprak met haar 7- of 8-jarige leerlingen, de meesten van hen niet wisten wat het waren… Dus ging ze naar het postkantoor om er een paar te kopen. postzegels om ze aan hen te laten zien. Deze anekdote is onthullend, maar kan ook worden omgekeerd: hoeveel volwassenen zijn vandaag de dag niet op de hoogte van een wereld die beweegt met de snelheid van het licht? Wat voor individuen geldt, geldt ook voor bedrijven. Tegenwoordig is geen enkele sector van de economie immuun voor deze duizelingwekkende evolutie in de communicatiemiddelen, maar ook in het gedrag en de verwachtingen van de consument. Daarom lanceren de uitgeversgroepen L’Eventail (www.eventail.be) en Lobby (www.lobbymag.com) een multimediaal communicatieplatform genaamd Next2Be. Next2Be is een project onder leiding van François DIDISHEIM, Thierry MISSON en Yves de SCHAETZEN, dat deze transformaties zal ondersteunen. Een communicatiemiddel in harmonie met deze opkomende wereld: de toekomst van morgen! Het zal een papieren publicatie combineren die aan het einde van het jaar zal verschijnen (met alleen verhalen en zonder enige reclame!), een afgeleide van deze inhoud in L’Eventail en in Lobby, een webbenadering die wordt doorgegeven door middel van L Fan en Lobby, een wekelijkse webnieuwsbrief, een YouTube-videokanaal, radioverslaggeving en jaarlijks een groots gala bij TheMerode (in december). Kortom, allround informatie! Het idee is om de evolutie van behoeften en eisen te ondersteunen, door een scherpe blik te bieden op dit universum, aangedreven door een evolutie die nu zowel onmiddellijk als eeuwigdurend is. Autofabrikanten zullen morgen bijvoorbeeld niet langer hun auto’s verkopen zoals ze dat vandaag doen. Voorbij zijn de dagen dat we de familieshowroom bezochten om de sedan of stationwagen te kiezen die we 5 tot 10 jaar zouden houden. Ook voorbij zijn de dagen van de cabriolet die de eigenaar de schijn van een zeker sociaal belang gaf; het zal misschien maar een moment in zijn jaar zijn, waarschijnlijk in de zomer… Vanaf nu zal, dankzij computerhulpmiddelen, een fabrikant of een importeur zal zijn meerdere klantenkring kunnen targeten en “op maat gemaakte” aanbiedingen kunnen aanbieden. Een gezin met twee of drie kinderen heeft dus elke dag een of twee elektrische voertuigen nodig… en een hybride sedan om op vakantie te gaan. Behoeften waaraan we een fiets en twee scooters konden toevoegen, ook elektrisch. Deze voertuigen zouden niet langer noodzakelijkerwijs worden gekocht, maar gehuurd onder verschillende vormen van leasing, met bijvoorbeeld de mogelijkheid om van auto te wisselen afhankelijk van de seizoenen of de activiteiten. Uiteraard met de nodige begeleiding en verzekering. En dan hebben we het hier alleen over auto’s. Hoe zit het dan met co-living, co-working, interactieve brillen, het dragen van drones, huisrobots, voedsel gemaakt van insecten, enz.? Met al deze omwentelingen van morgen staat de toekomst werkelijk voor de deur: de toekomst is nu! Next2Be is ‘de consumentenacteur van het oog van morgen’. Degene die handelt naar zijn consumptie en zijn gewoonten in overeenstemming met deze veranderingen in de moraal en deze nieuwe waarden van de wereld van morgen, die al die van vandaag is. Met bovendien de morele en milieuvereisten die vandaag de dag meer dan ooit centraal staan in de zorgen. Wie zou zich twintig jaar geleden druk hebben gemaakt over de CO2-voetafdruk van een vliegreis of industriële productie? Tegenwoordig is het van cruciaal belang geworden voor een groeiend aantal burgers en dus consumenten. Next2Be zal er zijn om licht te werpen op deze nieuwe manieren om de wereld waar te nemen… en op de acties die moeten worden overwogen om de samenleving te veranderen. Het gaat om alle domeinen: cultuur, handel, industrie, design, mode, mobiliteit, horeca, dagelijkse gezinsconsumptie, enz. Lenin schreef ooit, in navolging van Karl Marx, dat oorlog een versneller van de geschiedenis was. We hebben bij het conflict in Oekraïne gezien dat hij gelijk had. En hetzelfde kan gezegd worden van COVID19. Deze pandemie heeft ons gedrag veranderd en waarschijnlijk over een paar jaar geanticipeerd op ontwikkelingen die zich vroeg of laat zouden hebben voorgedaan. Uit deze versnelling is het Next2Be-project ontstaan, dat tot doel heeft om voor zijn partners een venster te openen naar deze nieuwe horizonten.