De nieuwe Messika-campagne, geschoten op het eiland Mallorca, viert een contemplatieve zomer. Een warm licht, een oneindig azuurblauw, een verlangen naar de zomer en de natuur waar goud en diamanten zo dicht mogelijk bij de huid komen.

Juliette Abitbol heeft een elegante campagne gecreëerd met een subtiel vleugje nostalgie. De frontale blik en krachtige houding contrasteren met het spel van schaduwen en natuurlijk licht, waardoor de schittering van elk kledingstuk zonder kunstgrepen wordt benadrukt. De jonge fotograaf, die een passie heeft voor cinema, plaatst de ‘Summer’-campagne in de esthetiek van de grote Franse regisseurs, tussen de zachtheid van een film van
Éric Rohmer en de gevoelige warmte van een speelfilm van Jean Becker.

Annemary Aderibigbe en Summer Dirx zijn de heldinnen van Messika Summer. Hun huid is stralend en kostbaar. Hun lichamen worden doeken; de juwelen, lijnen van goud en licht, dialogeren met elk van hun rondingen. Er wordt een sensuele band gesmeed tussen de reflecties van de zon
op de diamanten.

In de intimiteit van deze mediterrane omgeving schijnen de iconen van het huis door. Zo ontvouwt Move zijn gouden en diamanten schakels in een soepele architectuur. Fiery sublimeert alle ambivalentie van de peervormige diamant, tussen zachtheid en sculpturale kracht. Move Noa onthult Messika’s expertise in een gebeitelde goudvariant die doet denken aan de kostbare materialen uit de jaren 1970. Elke handgemaakte streep creëert een zijdezacht fluweelachtig effect dat elke lichtstraal vangt en reflecteert. Deze zomer zijn het sieraden die de huid aankleden.
“In dit warme zomerlicht, met de Middellandse Zee als achtergrond, illustreren deze beelden de Messika spirit: instinctief, lichtgevend, verankerd in het heden.” Valérie Messika, oprichter en artistiek directeur
