Schoonheid, verantwoorde Belgische merken!

Schoonheid, verantwoorde Belgische merken!

Verantwoord en natuurlijk consumeren is geweldig, maar lokaal en Belgisch is nog beter! Ook al zijn er steeds meer, het is niet altijd makkelijk om een Belgisch kwaliteitsmerk te vinden qua resultaten en textuur. Hier vind je drie echte winnaars.

MakeSenz, minder is meer

Na meer dan 10 jaar in de industriële cosmeticasector droomt Sophie Trenteseaux van andere mogelijkheden. In 2009 volgde ze als jonge moeder een opleiding in aromatherapie en cosmetologie en besloot ze haar eigen weg te gaan door in december 2011 MakeSenz op te richten . Haar ambitie? Een authentiek merk aanbieden dat de huid in al haar facetten ondersteunt en respecteert . MakeSenz zet zich in voor gezonde, authentieke schoonheid, verbetert de conditie van de huid en respecteert de gezondheid en hetmilieu. Waarden gericht op natuurlijkheid, eenvoud en plezier, met als motto: minder is meer. Al onze producten zijn zo samengesteld dat ze effectief zijn en tegelijkertijd het dagelijks leven vereenvoudigen. De ingrediënten zijn natuurlijk en heilzaam voor de huid, met formuleringen gebaseerd op botanische wetenschap enaromatherapie. Het lokaal geproduceerde assortiment is gecertificeerd veganistisch, biologisch (met ten minste 98% ingrediënten van natuurlijke oorsprong) en heeft het ‘slow cosmetics’ label. De producten zijn verpakt in recyclebare en/of gerecyclede verpakkingen.

  • Wat is er nieuw? De ontwarrende en voedende conditioner, gemaakt van 99,50% natuurlijke ingrediënten (€25).
  • De must-have van het merk? Het vochtinbrengende gezichtsmerk op basis van jojoba (€35).

www.makesenz.be

Maison Éole, van wijnstok tot huid

Maison Éole

Het duurde geen 10 jaar voordat de Belgische wijngaard Chant d’Eole een cosmeticacollectie lanceerde op basis van de actieve ingrediënten van de wijnstok. Een primeur in België! Anne-Sophie Charle was 44 toen ze besloot haar carrière een andere wending te geven en onder de naam Maison Eole een cosmeticalijn te lanceren op basis van de wijngaard van de familie. Na 18 maanden hard werken, gebaseerd op nauwgezetheid, passie en engagement, werd het gamma in december 2021 gelanceerd. “Natuurlijk gecertificeerd” en veganistisch, ontwikkeld op basis van de actieve ingrediënten van de wijnstok, wordt de collectie gepositioneerd als een innovatief, eco-verantwoord en exclusief assortiment. Maar het merk is ook een pionier in de manier waaropcosmetische verpakkingen worden ontworpen. Geen karton of wegwerpplastic meer. De verpakking is een houten doosje dat we graag elke dag hergebruiken.

  • De must-have? Vooral de revitaliserende bodyscrub, die in 2022 de Marie-Claire prijs voor schoonheid won (€45).

www.maisoneole.com

Delbôve, natuurlijke luxe

Delbôve

Delbôve is een merk van huidverzorgingsproducten gebaseerd op het principe vanhomeostase en fytotherapie, dat de huid in staat stelt haar evenwicht te hervinden en haar natuurlijke werking te herstellen dankzij de deugden van geneeskrachtige planten. Het doel van het gelijknamige oprichtersechtpaar van het merk dat in 1967 werd geboren? Het beste. De meest doeltreffende. De meest natuurlijke. Eenvoud zonder compromissen. En vandaag de dag wordt dit credo nog steeds nageleefd, dankzij de bewaakster en zender, Gina d’Ansembourg. Delbôve is de pionier van een uitgekiende combinatie van wetenschap en natuur. Driekwart van de ingrediënten die het merk gebruikt zijn vanbiologische oorsprong en 97 tot 99% zijn vannatuurlijke oorsprong, de verpakkingen zijn milieuvriendelijk, de producten zijn cruelty-free, het merk probeert zijn ecologische voetafdruk te verkleinen en de producten worden in Frankrijk gemaakt.

  • Wat is er nieuw? Maison Delbôve heeft zichzelf een nieuwe identiteit en een nieuwe verpakking gegeven, die meer dan ooit het chique, geraffineerde minimalisme versterkt dat haar kenmerk is.
  • De must-have? The Witch’s Ritual (€140), een reinigingsduo dat de huidbarrière beschermt en versterkt voor een evenwichtige, gezonde, natuurlijke huid. Een multifunctioneel product.

www.delbove.com

Artikel geschreven door Olivia Roks, gepubliceerd op Eventail.be. Lees andere artikels over mode, de gotha, erfgoed, interieur, gastronomie, kunst en cultuur en ondernemerschap op www.eventail.be.

2048 1365 High Level Communications

Abonnez-vous !

Abonnez-vous à l’un de nos magazines ou à l’une de nos newsletters.

Zoek naar een artikel
Privacyvoorkeuren

Wanneer u onze website bezoekt, kan deze via uw browser informatie opslaan van specifieke diensten, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van bepaalde soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring van onze website en de diensten die wij kunnen aanbieden.

Door verder te surfen op deze site aanvaardt u het gebruik van cookies. Deze zorgen voor de goede werking van onze diensten.