Bijgewerkt op 30 mei 2022

WOLF: de voedselmarkt van de hoofdstad

Door High Level Communication
Deel op Delen op Linkedin

De WOLF Food Market, gelegen in de rue Fossé aux Loups, is de nieuwe trendy plek in de hoofdstad. Het concept is om op één plaats samen te komen en te genieten van een culinaire ervaring van over de hele wereld. In totaal stellen 16 restaurants, de een anders dan de ander, hun keuken voor u open in een uitzonderlijk kader. En we vinden het geweldig!

Dit nieuwe concept vindt steeds meer ingang in Europa. Het is een echte "win-win"-formule, zowel voor de consument, die profiteert van een ruime keuze en een zeer goede kwaliteit, als voor de cateringprofessionals, die bepaalde kosten kunnen besparen, zoals de kosten van de bediening aan de toonbank. Een formule die voor iedereen voordelig is en die zijn waarde in het buitenland reeds heeft bewezen.

Op een zeer ecologische manier wilde WOLF de natuur terugbrengen in de stad, wat gemakkelijk te verklaren is. In die tijd werd gezegd dat echte wolven kwamen drinken in deze straat, die toen nog slechts moerasgebied was. Vandaar de naam van deze straat in het centrum van Brussel.

Het is in de voormalige CGER spaarbank, op bijna 3000 m2, dat de stoutmoedige schepper, Lionel Jadot, deze ruimte heeft omgetoverd tot WOLF.

Lionel Jadot kan worden omschreven als een ontwerper, een mecanicien, een binnenhuisarchitect... Een schepper die voorwerpen transformeert, hergebruikt, reduceert, recycleert en een nieuw leven geeft of gewoon voorwerpen een onverwacht leven geeft.

In 1943 begon Alfred Chambon met de bouw van een bank, het hoofdkantoor van de ASLK - Algemene Spaar en Lijfrentekas - waar hij een meer dan 7 meter lange toegangsdeur bouwde in brons en grijsgroen email, die als inspiratie diende voor de versiering van de centrale toog.

Een maximum van de in het gebouw gedemonteerde elementen werd gebruikt voor de bouw van WOLF. De borden van de verschillende loketten, evenals de oude bureaus, werden hergebruikt. Kratten met glas van Val Saint Lambert, afkomstig van het glazen dak, werden teruggevonden en door Lionel Jadot omgetoverd tot lampen voor de hoofdbar.

De panelen van de marmeren toonbanken worden de planken in de hoofdbar en de messing afwerklijsten van de toonbanken worden de lampen in de toiletten. Voor de kiosken werden niet minder dan 700 gietvormen gerecupereerd om een fries te reconstrueren dat doet denken aan de ingangsfries.

De oude loketten staan in het centrum van deze kosmopolitische tempel van de keuken. Elke kiosk is nu gewijd aan een bepaald restaurant, waar klanten zullen komen en in de rij staan.

En om niet in de rij te hoeven staan, heeft WOLF een applicatie ontwikkeld die u op uw smartphone kunt installeren, zodat u vanaf uw telefoon kunt bestellen. U krijgt dan bericht wanneer uw bestelling klaar is, een praktische manier die vooral door de jongere generatie wordt geapprecieerd!

WOLF, dat zich heeft aangepast aan de ecologische trend en de trend van nulafval, stelt deze aanpak centraal in zijn project. De ruimte biedt onderdak aan de Food Hub, een biologische en nul-afvalmarkt, die al in Molenbeek en Leuven is geïnstalleerd en waar de Brusselaars na een goede maaltijd op een duurzame manier boodschappen kunnen doen.

Na te hebben genoten van een van de heerlijke maaltijden, biedt de WOLF foodmarket een chill room, waar u kunt ontspannen met een drankje in de hand in een warme en uitnodigende omgeving! De kleine bonus van de chill room is dat er een Sphere Harmony is, een bubbel waarin u 21 minuten pure ontspanning kunt doorbrengen, om uw energieën te harmoniseren!

Wolf Foodmarket of wanneer het verleden het heden ontmoet!

Meer informatie vindt u op www.wolf.brussels