“In plaats van miljoenen te investeren in communicatiecampagnes over de euro, zouden we elke Fransman een converter moeten geven.”

“In plaats van miljoenen te investeren in communicatiecampagnes over de euro, zouden we elke Fransman een converter moeten geven.”

In oktober 2001 sprak Jacques Séguéla met LES ECHOS over de komst van de euro een paar maanden eerder. Deze grote reclameman, die meewerkte aan de winnende presidentscampagnes van François Mitterand en die ooit verklaarde: “Iedereen die op zijn vijftigste geen ROLEX heeft, heeft het leven gemist”, hekelt fijntjes de buitensporige middelen die zijn gebruikt om de Fransen het nut en de juistheid van de euro te doen begrijpen of accepteren. Als je vandaag €5 betaalt voor een broodje tijdens de lunch, besef je nog steeds dat er voor 200 Belgische frank per snee brood ergens een fout moet zijn gemaakt… Maar waar?

2560 1704 High Level Communications

Abonnez-vous !

Abonnez-vous à l’un de nos magazines ou à l’une de nos newsletters.

Zoek naar een artikel
Privacyvoorkeuren

Wanneer u onze website bezoekt, kan deze via uw browser informatie opslaan van specifieke diensten, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van bepaalde soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring van onze website en de diensten die wij kunnen aanbieden.

Door verder te surfen op deze site aanvaardt u het gebruik van cookies. Deze zorgen voor de goede werking van onze diensten.