Internationale Vrouwendag: Trade Republic en het pantymerk Saint Sass presenteren een origineel aanbod

Internationale Vrouwendag: Trade Republic en het pantymerk Saint Sass presenteren een origineel aanbod

Op Internationale Vrouwendag bundelen de Duitse bank Trade Republic en het Berlijnse pantymerk saint sass hun krachten om vrouwen bewust te maken van het belang van sparen voor hun pensioen.

Ter gelegenheid hiervan brengt het door vrouwen opgerichte pantymerk saint sass op 8 maart, Internationale Vrouwendag, een gelimiteerde serie panty’s uit. Deze beperkte serie panty’s zal de speciale slogan “RETIRE RICH” dragen. Deze slogan is bedoeld om vrouwelijke investeringen in heel Europa aan te moedigen.

Deze originele, gezamenlijke campagne “RETIRE RICH” vestigt de aandacht op het aanzienlijke pensioentekort van vrouwen in Duitsland en onderstreept het belang van persoonlijke pensioenplanning. Om het investeren door vrouwen te ondersteunen, doneert Trade Republic 100% van de winst van saint sass aan seiStark e.V., een organisatie die het geld zal gebruiken om financiële educatie voor vrouwen in lokale projecten te ondersteunen.

Uit de gegevens van Trade Republic over haar 4 miljoen klanten blijkt dat :

  • Vrouwen zijn betere beleggers, met rendementen die gemiddeld 2% hoger liggen dan die van mannelijke beleggers.
  • Uit analyse blijkt dat vrouwen langer, meer gediversifieerd en regelmatiger beleggen dan mannen, wat bijdraagt tot een hoger rendement en vermogensvorming.
  • In België ontvangen vrouwen echter een gemiddeld pensioen dat 32% lager ligt dan dat van mannen.
  • Vrouwen beginnen over het algemeen twee jaar later met beleggen op de kapitaalmarkt dan mannen.
  • Vrouwen beleggen ook structureel minder op de kapitaalmarkt, wat zich vertaalt in lagere particuliere pensioenspaartegoeden.
  • Vrouwen diversifiëren hun portefeuilles meer en houden 23% meer vermogen aan in ETF’s dan mannen.
  • Vrouwen beleggen 10% vaker dan mannen in spaarplannen.
  • Het aandeel nieuwe beleggers onder vrouwen is 30% hoger dan onder mannen.

Met deze campagne willen de twee in Berlijn gevestigde bedrijven vrouwen aanmoedigen om te beginnen met het plannen van hun privépensioen. Volgens Eurostat loopt ongeveer één op de vijf vrouwen boven de 65 het risico om in armoede te vervallen.

We zijn er trots op om samen met Trade Republic een initiatief te lanceren dat de aandacht vestigt op een onderwerp dat onderbelicht blijft “, zegt Vivien Wysocki, medeoprichter van saint sass. “We hebben al bewezen dat vrouwen in staat zijn om mode te combineren met sterke statements. Nu is het tijd om vrouwen aan te moedigen zichzelf te versterken met financiële onafhankelijkheid en pensioenplanning. We hebben de slogan ‘RETIRE RICH’ gekozen om gesprekken over het pensioen van vrouwen op gang te brengen en op provocerende wijze het probleem te benadrukken waarmee we geconfronteerd worden “.

Trade Republic x saint sass

1100 1100 High Level Communications

Abonnez-vous !

Abonnez-vous à l’un de nos magazines ou à l’une de nos newsletters.

Zoek naar een artikel
Privacyvoorkeuren

Wanneer u onze website bezoekt, kan deze via uw browser informatie opslaan van specifieke diensten, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van bepaalde soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring van onze website en de diensten die wij kunnen aanbieden.

Door verder te surfen op deze site aanvaardt u het gebruik van cookies. Deze zorgen voor de goede werking van onze diensten.