Mirage à Deux

Mirage à Deux

Verwoeste kamer

Mirage à Deux is eengezamenlijke tentoonstelling van Abigail Tulis en Angelique de Limburg, die een fascinatie delen voor de Middeleeuwen, folklore, dromen en fantasieën. Hun schilderijen weerspiegelen hun gevoeligheid voor expressieve en compositorische gebaren en hun wederzijdse interesse in de menselijke figuur. De praktijk van beide kunstenaars wordt sterk beïnvloed door hun verbondenheid met de natuurlijke wereld, waarbij ze putten uit elementen als vuur, planten, aarde, wind en water. Voor hen wordt schilderen een daad van waarzeggerij, waarbij de overblijfselen van hun christelijke opvoeding hen subtiel leiden op hun spirituele reis.
Hun werk verkent het pad dat leidt naar het ontwarren van de verplichtingen van familie, geloof en verlangen, wat leidt tot een verruimd bewustzijn en een dieper gevoel van kennis.

Angélique de Limburg-Aphrodite met een gans-olie op doek-18×24

Angélique de Limburg is een 28-jarige Belgische kunstenares die in 2023 afstudeerde aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen.
Angélique is geboren in een familie van kunstenaars en heeft altijd een passie gehad voor schilderen. Ze haalt haar inspiratie uit de wereld van dromen, mythologie, folklore en de natuur. Ze gebruikt verschillende materialen en technieken om de schoonheid, harmonie en het mysterie van de natuur en de mens vast te leggen. Een gevoel van mystiek en een diepe verbondenheid met de natuurlijke wereld kenmerken het werk van Angélique, waarbij ze traditionele thema’s en motieven op nieuwe en innovatieve manieren probeert uit te vinden.

Abigaïl Tulis-Magdalena van de Murmuraties 2021- Inkt op papier, gemonteerd op linnen, 110×127

Abigaïl Tulis stamt af van generaties huisvrouwen, immigranten en matriarchen. Tulis gebruikt creatie als een manier om in en uit te zoomen op zichzelf herhalende intergenerationele patronen. Door te mediteren over kunstgeschiedenis, literatuur en het bijhouden van een dagelijks dagboek, ontrafelt en herweeft ze overgeleverde verhalen over verlangen, thuis, verbondenheid en eenzaamheid tot nieuwe spreuken. Door creatieve handelingen te gebruiken als helende psychomagie, worden mythische en fantastische beelden een open portaal voor de kijker om onze relatie met onszelf, moeder natuur en de energie van de baarmoeder opnieuw vorm te geven.
Momenteel voltooit ze een grootschalige schilderijencyclus in een mystieke, eco-feministische pop/middeleeuwse toon over de Vrouwe van Shalott in Kasteel Rooighem in Brugge.
Haar werk is te zien geweest in Vanity Fair, Town and Country, Architectural Digest en Phaidon’s recente publicatie ‘New Surrealism’.

Informatie

4032 3024 High Level Communications

Abonnez-vous !

Abonnez-vous à l’un de nos magazines ou à l’une de nos newsletters.

Zoek naar een artikel
Privacyvoorkeuren

Wanneer u onze website bezoekt, kan deze via uw browser informatie opslaan van specifieke diensten, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van bepaalde soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring van onze website en de diensten die wij kunnen aanbieden.

Door verder te surfen op deze site aanvaardt u het gebruik van cookies. Deze zorgen voor de goede werking van onze diensten.