Bijgewerkt op 30 mei 2024

Perfecte harmonie: wijn en muziek ontmoeten elkaar in de Aix Rosé en Playlister zomersoundtrack

Door High Level Communication
Deel op Delen op Linkedin

Deze zomer bevestigt de Provençaalse wijnmaker AIX Rosé de schoonheid van het combineren van zorgvuldig geselecteerde muziek met een goede wijn, met een reeks speciale Rosé All Day afspeellijsten die op 8 juni, National Rosé Day, worden gelanceerd om van te genieten tijdens het drinken van hun beroemde wijn - gemaakt in samenwerking met Playlister, een toonaangevend muziekcuratiebedrijf.

Ondanks de juiste selectie van muziek die zich leent voor een totale zintuiglijke ervaring en het vermogen om wijn, eten en interieur afzonderlijk te versterken, wordt de beslissing naar welke muziek te luisteren tijdens het drinken van een zorgvuldig geselecteerde fles veel minder overwogen.

Geïnspireerd door de synergetische relatie tussen chef-koks en sommeliers, die veel tijd en aandacht besteden aan het creëren van de perfecte combinaties, hebben AIX en Playlister nauw samengewerkt om wijnliefhebbers een muziekervaring op maat te bieden om de druk van het 'DJ spelen' weg te nemen - met vier verschillende afspeellijsten die de soundtrack vormen van een idyllische zomerdag.

De Sunsational AIX-afspeellijst voor overdag benadrukt heldere, opzwepende geluiden geïnspireerd door het levendige smaakprofiel van AIX, ideaal voor bij barbecues aan zee. Als de zon onder begint te gaan, brengt Playlister diepere tonen en hogere tempo's om mensen in beweging te krijgen, voor een Sunset Groove-selectie; terwijl Midnight Melodies zorgt voor een soepele afsluiting van de avond - de setting voor een slaapmutsje met vrienden terwijl je geniet van de herinneringen van de dag. Serene Sunrise bevat zonovergoten geluiden die je meenemen naar een nieuwe dag - de soundtrack voor loungen bij het zwembad. Deze Rosé All Day-afspeellijsten zijn de perfecte soundtrack voor elk moment van de dag, waarbij de geluiden naadloos in elkaar overvloeien als aanvulling op elke slok en elk moment.

"Van het delen van ervaringen met vrienden onder het genot van goede wijn, muziek en eten, tot de lancering van AIX, is het geluid dat onze wijn en filosofie vertegenwoordigt van bijzonder belang geweest," zegt Victor Verhoef, Marketing Director van AIX. "Dit jaar willen we alle druk van uw zomerse sociale bijeenkomsten wegnemen door samen te werken met Playlister om speciaal geselecteerde soundtracks te creëren diebij onze wijn passen; we hopen dat u ze net zo perfect bij elkaar vindt passen als wij."

"Net zoals Maison Saint Aix AIX produceert met de perfecte mix van druiven, zijn wij bij Playlister altijd op zoek naar de perfecte match: de beste muziek koppelen aan de beste ruimtes. Van een zonnig terras aan zee tot een weelderige hotelbar, de ervaring van het drinken van een knapperig glas rosé wordt enorm versterkt door een zorgvuldig geselecteerde soundtrack," legt Ben Bridgewater, medeoprichter van Playlister, uit. "We duiken in een diversiteit aan geluiden, denken na over het aromatische profiel van de wijn, het terroir, de omgeving en vooral de suggestieve geluiden van de zomer."

De AIX Rosé en Playlister's Rosé All Day afspeellijsten zijn te beluisteren op hun Spotify profielen en te zien op Instagram - met de Sunsational AIX afspeellijst uitgebracht op 8 juni, Nationale Rosé Dag; gevolgd door releases op 15, 22 en 29 juni.

Over Maison Saint Aix en AIX Rosé
Maison Saint Aix, gelegen in de heuvels ten noorden van Aix-en-Provence, is een van de grootste domeinen in de AOP Coteaux d'Aix-en-Provence appellatie. Zijn unieke premium Provence rosé, AIX Rosé, is een bekroonde wijn die de ontspannen elegantie, spontaniteit en vrijgevigheid van de Provence naar nieuwe plaatsen over de hele wereld brengt. AIX is verkrijgbaar in meer dan 45 landen, op zorgvuldig geselecteerde locaties in een stad bij jou in de buurt.

Over Playlister
Playlister werd in 2008 opgericht door Ben Bridgewater en Dan Lywood en is een van 's werelds toonaangevende muziekcurationbedrijven. Met kantoren in Londen en Sydney en een wereldwijd klantenbestand dat bestaat uit toonaangevende restaurants, hotels, modemerken en retailers zoals Art Farm, The Standard Hotel Group, Harts Group, Caprice Holdings en The Ivy Collection, is Playlister trots op het creëren van volledig op maat gemaakte muziekidentiteiten.