Bijgewerkt op 30 mei 2022

Aix Rosé verovert de wereld

Door Shana Devleschoudere
Deel op Delen op Linkedin

AIX Rosé, het merk dat het lied van de krekels in onze oren brengt, is de vrucht van vele jaren traditie... Toen de Nederlandse marketingspecialist Eric Kurver in 2008 het Domaine de la Grande-Séouve in Aix-en-Provence kocht, was dat het begin van een mooie liefdesgeschiedenis... en van goede wijn! Grande Séouve... Wat een ingewikkelde naam! Maar waartoe deze zonnige landen in staat zijn

te produceren, moet de hele wereld ervan kunnen profiteren. Toen kwam in 2009 het geniale idee: het merk AIX registreren bij het Nationaal Instituut voor Industriële Eigendom. Het succesverhaal kan nu beginnen, en we kunnen proosten op Provençaalse rosé in de vier windstreken. Van New York tot San Francisco, van Sydney tot Bali, van Dubai tot Parijs, en niet te vergeten de strandgangers van Ibiza en de zonverbrande mensen die niet meer skiën, door het misbruik van goede wijn.

Melodie van het Zuiden

Het is dus sinds een tiental jaren dat deze trossen zich uitspreiden in de zon van de Provence, op deze gronden vol liefde en licht. Het zuiden van Frankrijk is een melodie, 300 dagen zon per jaar, levensvreugde, petanque, olijven en rosé. Het is niet langer de Amerikaanse droom van Los Angeles, de melkbars en de serveersters op wielen, vandaag is het de "Provençaalse droom" die helemaal in is.

Maison Saint Aix is een domein van 75 hectare, en een van de belangrijkste van de appellation Coteaux d'Aix en Provence. Op een hoogte van 420 m, onder invloed van de mistralwind en de koele avonden, profiteert de wijngaard van de voordelen van de natuur om de grootste wijnjaren te produceren. Door de verschillende tonen van de druiven, Grenache, Syrah, Cinsault, worden de ideale omstandigheden voor de teelt van de druivenrassen vervuld.

De 60 jaar oude wijnstokken worden gemengd met de jongere, waardoor zowel kracht als frisheid in de mond wordt gegarandeerd. De ambitie van Maison Saint Aix is het ontwikkelen van een evenwichtige, eenvoudige wijn die neigt naar perfectie. Een delicaat evenwicht tussen zuurgraad en zoetheid, een frisse en aromatische neus, een heldere en lichtroze oogopslag, zo kan men een glas AIX beschrijven. Het is een wijn om te delen, met familie of vrienden, om gemakkelijk te drinken en om gezelligheid en optimisme te verspreiden. Hij kan zo snel als men een glas drinkt worden opgenomen in het dagelijks leven.

Toch ontstaat er een harmonieuze symmetrie tussen deze "easy drinking" geest en de plaats die het Huis van Saint Aix inneemt. Aanwezig in het hart van feestelijke sferen over de hele wereld, kan AIX Rosé ook synoniem zijn met feesten en "La belle vie". Inderdaad, magnums en andere formaten aangepast aan groepen worden handlangers van het delen, vieren en de "Enjoy Life" mentaliteit.

Een goed werkend bedrijfsplan

Een deel van het succes van AIX Rosé is in feite het bedrijfsplan dat de producent heeft besloten te volgen. Zoals de wijnmerken die proberen zoveel mogelijk te diversifiëren en alle smaken te bevredigen, biedt Eric Kurver al zijn knowhow aan voor de productie van één bijna perfecte wijn. Die pakkende en charismatische naam, een minimalistisch en efficiënt design gecombineerd met een ambitieuze levensstijl... Het is beter om één ding te doen en het heel goed te doen, en dat is precies de kracht van AIX Rosé. Het is een sterk en herkenbaar merk, dat mensen het gevoel geeft een herinnering te proeven, een tijd die ze kennen en die ze associëren met zeer positieve gevoelens.

Van New York tot San Francisco, van Sydney tot Bali of van Dubai tot Parijs, AIX Rosé is overal!

AIX Rosé is te koop bij
DESPERT
Zagerijstraat 25
2960 Sint-Job-in-'t-Goor
www.despert.be

www.aixrose.com - @aixrose.official