Bijgewerkt op 8 november 2022

Van goud en hout...

Door Shana Devleschoudere
Deel op Delen op Linkedin

Gold & Wood, het prestigieuze brillenmerk ontworpen door de Belg Maurice Léonard, lanceert een nieuwe collectie monturen gecreëerd in samenwerking met het Belgische designbureau Hoet Design.

"Gold & Wood ontwerpt objecten van verlangen, altijd doordrenkt met een bijzondere savoir-faire.

In het hart van de werkplaats van Gold&Wood zijn de meester-ambachtslieden druk in de weer en voeren zij zekere en precieze gebaren uit. De brillen van Gold & Wood, die uitsluitend met de hand worden gemaakt, bestendigen een knowhow die al tientallen jaren wordt doorgegeven. Van de schets tot het frame zijn tientallen technische stappen nodig om de oculairen tot leven te brengen. "De belangrijkste missie van Gold & Wood is plezier en dromen te brengen in de wereld van fijne handgemaakte brillen en juwelen," zegt Maurice Léonard, de oprichter, die het merk in 1995 oprichtte en de handgemaakte fabriek in Hosingen, Luxemburg, oprichtte.

De geheimen van het succes van het merk? "Ontworpen in de zeldzaamste edele materialen, maken onze ambachtslieden objecten van verlangen, altijd doordrenkt van een bijzondere know-how. Onze waarden zijn gebaseerd op emotie en niet op noodzaak. Liefde voor het product, respect voor de creatie, authenticiteit, zin voor detail en kwaliteit zijn altijd de leidraad geweest bij onze keuzes. Wij cultiveren onze uitmuntendheid door ons te concentreren op creativiteit en innovatie, die de sleutels zijn om ons te onderscheiden van onze concurrenten. De klant staat centraal in onze ontwikkelingsstrategie, en wij willen een unieke zintuiglijke ervaring bieden. Ons onderscheid: de emotionele aankoop omzetten in een unieke zintuiglijke ervaring. Onze luxe: het overbrengen van emoties, het verschaffen van plezier en dromen. Ons credo: met sensualiteit de codes van elegantie en tijdloosheid herinterpreteren. De voorkeur geven aan handgemaakte producten in combinatie met innovatief design en aandacht voor detail". Maurice spreekt met emotie over het merk dat hij heeft gecreëerd en waar twee van zijn kinderen zich omheen hebben verenigd.

Gold & Wood's onderscheidingsteken is ongetwijfeld zijn grondstof, hout. En de zorgvuldige selectie van de soorten, naar gelang hun adel, hun zeldzaamheid en de emotie die ze oproepen. Daarom vindt het merk zijn trouwe klanten in de grote hoofdsteden van de luxe, Miami, New York, Tokio, Milaan, enz. En natuurlijk in België, waar Maurice Léonard vandaan komt.

www.gold-and-wood.com