Gepubliceerd op 16 juni 2023

Een potentiële hit...

Door Shana Devleschoudere
Deel op Delen op Linkedin
"Betweenpros is een soort Immoweb, gespecialiseerd en gewijd aan professioneel vastgoed, vastgoedbeleggingen en vastgoed buiten de markt, gekoppeld aan een professioneel sociaal netwerk dat draait om de vastgoedsector". Marino Keroulis, oprichter van Betweenpros

"Betweenpros is een soort Immoweb, gespecialiseerd en gewijd aan professioneel vastgoed, vastgoedbeleggingen en vastgoed buiten de markt, gekoppeld aan een professioneel sociaal netwerk dat draait om de vastgoedsector". Marino Keroulis, oprichter van Betweenpros

Deze week nemen we een kijkje in het nieuwste LOBBY magazine, op zoek naar de nieuwste innovaties en revoluties in de vastgoedsector, met de focus op een heel bijzonder bedrijf. Een potentiële hit!
 
De ster van vandaag is Betweenpros! Om meer te weten te komen over dit weinig bekende bedrijf, hoef je alleen maar te luisteren naar de oprichter, Marino Keroulis. Tijdens zijn toespraak op het LOBBY Forum bij het CBR op 6 juni(bekijk de video HIER) zei hij: "Betweenpros is een soort Immoweb, gespecialiseerd in en toegewijd aan professioneel, investerings- en off-market vastgoed, gekoppeld aan een professioneel sociaal netwerk rond de vastgoedsector". Professioneel werk... voor professionals, met andere woorden.
 
Dit is de kernactiviteit van het platform betweenpros.com: een structuur die volledig gewijd is aan professioneel en investeringsvastgoed. In de praktijk kan het zelfs gaan om vastgoed dat zo specifiek is dat het niet thuishoort op de traditionele verkoopplatformen, of om een verkoper die niet wil dat zijn of haar vastgoed wordt vermengd met duizenden andere...
 
De kracht van Marino Keroulis en zijn concept ligt ook in de exclusieve mogelijkheden die zijn idee biedt. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om onbeperkt te adverteren, waar andere platforms per advertentie rekenen. Dat is hier niet het geval!
 
De site is uiterst eenvoudig en intuïtief te gebruiken. Als u snel deals wilt sluiten, kan het niet eenvoudiger. Plaats bij "Aanvragen" het type goed of dienst waar u naar op zoek bent. En laat Betweenpros het voor je vinden. Tot nu toe bestond dit soort hulp niet. En nogmaals, als je een advertentie plaatst op Betweenpros, kies je zelf voor wie het is. Met andere woorden, hoe het geadverteerd wordt en wie het te zien krijgt. Het is jouw beslissing die telt. Maar als je breed wilt adverteren, kan dat natuurlijk ook.
 
Een ander origineel kenmerk is dat het bereik van de advertenties Europees is! En in dezelfde geest, om het soort mensen waarop je je richt effectief te bereiken, heb je de optie om berichten en artikelen te schrijven (zoals op LinkedIn, bijvoorbeeld) en ze op deze manier uit te zenden op een speciaal professioneel sociaal netwerk.
 
Iedereen die in de makelaardij werkt weet dat partners, meer dan in welk ander beroep dan ook, van het grootste belang zijn. En dat is waar Betweenpros om de hoek komt kijken. Marino Keroulis geeft enkele voorbeelden: "Ik wil een project ontwikkelen en ik wil een partnerschap aangaan met een ontwikkelaar, architect, bouwer, enz., of ik heb een klant die zijn eigendom aan de kust wil verkopen maar ik zit in Luik, en ik zoek een makelaar die me kan helpen bij de verkoop".
 
Een ander punt dat onze man wil benadrukken is de MATCHINGPRO-functie. Wat is dat ? Bij Betweenpros geloven we dat geen enkel digitaal platform in staat is om je woning te taxeren zoals een professional dat zou doen. Daarom hebben we deze tool ontwikkeld. Het enige wat u hoeft te doen is een "verzoek" of een "partnerschap" aan te maken waarin u de woning beschrijft die u wilt laten taxeren en de professionals naar u toe te laten komen. Nogmaals, het is gemakkelijk te gebruiken... en zeer effectief!
 
Als abonnee van het platform heb je onbeperkt toegang tot alle beschikbare tools. Als makelaar, taxateur, projectontwikkelaar en bijna elke andere vastgoedprofessional moet je weten voor hoeveel een woning wordt verkocht in de straat, in de buurt, in de sector waarin je van plan bent te investeren, verkopen of kopen? Dit zal je helpen om je ondernemingsplan effectiever op te stellen, zodat je geen fouten maakt.
 
Tot nu toe moest voor deze gegevens worden betaald op andere sites. Hoewel gratis bij notarissen, was het verzamelen ervan vervelend. Nu, met Betweenpros, wordt een collaboratieve aanpak geïntroduceerd die "crowdsourcing" wordt genoemd: professionals kunnen elkaar om informatie vragen en vooral gratis informatie met elkaar delen.
 
Er is geen twijfel mogelijk, we hebben te maken met iemand die gepassioneerd is over wat hij doet. Maar dat is niet alles: "Betweenpros heeft ook een sociale dimensie. Daarvoor hebben we een functie "Vacatures zoeken en aanbieden" gecreëerd voor vastgoedvacatures. En werkzoekenden hoeven niet te betalen voor hun advertentie.
 
En hoe zit het met de toekomst? De oprichter van het platform heeft een groot plan: "Het opzetten van een Betweenpros TV-kanaal voor het uitzenden van reportages en reportages over professioneel en investeringsvastgoed, evenals een podcast gewijd aan dit fascinerende onderwerp". En die komt er morgen aan! Marino Keroulis heeft zichzelf een jaar gegeven om dit ambitieuze project te voltooien.
 
Wil je meer weten over Marino Keroulis en zijn innovatieve ideeën? Blader dan naar pagina 42 van het nieuwe LOBBY magazine.
 
Ondertussen, als je bedenkt dat Betweenpros achter de verkoop van Hôtel Empain aan een Qatarese fonds zat, kun je alleen maar begrijpen hoe professioneel de transactie moet zijn geweest.
 
Zoals mijn vriend Amid Faljaoui zou zeggen: wat denk jij?