Bijgewerkt op 15 maart 2024

Internationale Vrouwendag: Trade Republic en het pantymerk Saint Sass presenteren een origineel aanbod

Door High Level Communication
Deel op Delen op Linkedin
saint sass® | Trade Republic x saint sass® - Trade Republic https://saintsass.be/fr/collections/trade-republic

saint sass® | Trade Republic x saint sass® - Trade Republic https://saintsass.be/fr/collections/trade-republic

De Duitse bank Trade Republic en het Berlijnse pantymerk saint sass bundelen hun krachten om Internationale Vrouwendag te vieren en het belang van pensioensparen voor vrouwen onder de aandacht te brengen.

Ter gelegenheid hiervan brengt Saint Sass, het pantymerk dat is opgericht door vrouwen, op 8 maart, Internationale Vrouwendag, een gelimiteerde serie panty's uit. Deze gelimiteerde serie panty's zal de speciale slogan "RETIRE RICH" dragen. Deze slogan is bedoeld om vrouwelijke investeringen in heel Europa aan te moedigen.

Deze originele, gezamenlijke campagne "RETIRE RICH" vestigt de aandacht op het aanzienlijke pensioentekort van vrouwen in Duitsland en onderstreept het belang van persoonlijke pensioenplanning. Om investeringen door vrouwen te ondersteunen, doneert Trade Republic 100% van de winst van saint sass aan seiStark e.V., een organisatie die het geld zal gebruiken om financiële educatie voor vrouwen in lokale projecten te ondersteunen.

Uit de gegevens van Trade Republic over haar 4 miljoen klanten blijkt dat :

  • Vrouwen zijn betere beleggers, met rendementen die gemiddeld 2% hoger liggen dan die van mannelijke beleggers.
  • Uit de analyse blijkt dat vrouwen voor de langere termijn, meer gediversifieerd en regelmatiger beleggen dan mannen, wat bijdraagt aan een hoger rendement en vermogensvorming.
  • In België ontvangen vrouwen echter een gemiddeld pensioen dat 32% lager ligt dan dat van mannen.
  • Vrouwen beginnen over het algemeen twee jaar later met beleggen op de kapitaalmarkt dan mannen.
  • Vrouwen investeren ook structureel minder in kapitaalmarkten, wat zich vertaalt in lagere particuliere pensioenspaartegoeden.
  • Vrouwen diversifiëren hun portefeuilles meer en houden 23% meer activa aan in ETF's dan mannen.
  • Vrouwen investeren 10% vaker dan mannen in spaarplannen.
  • Het aandeel vrouwen die voor het eerst investeren ligt 30% hoger dan bij mannen.

Met deze campagne willen de twee Berlijnse bedrijven vrouwen aanmoedigen om te beginnen met het plannen van hun privépensioen. Volgens Eurostat loopt ongeveer één op de vijf vrouwen boven de 65 het risico om in armoede te vervallen.

" We zijn er trots op samen te werken met Trade Republic om een initiatief te lanceren dat de aandacht vestigt op een probleem dat nog niet is opgelost ", zegt Vivien Wysocki, medeoprichter van saint sass. "We hebben al bewezen dat vrouwen in staat zijn om mode te combineren met sterke statements. Nu is het tijd om vrouwen aan te moedigen zichzelf te versterken met financiële onafhankelijkheid en pensioenplanning. We hebben de slogan 'RETIRE RICH' gekozen om gesprekken over het pensioen van vrouwen op gang te brengen en op provocerende wijze het probleem te benadrukken waarmee we geconfronteerd worden".

 

 

 
 
 
 
 
Bekijk dit bericht op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Een publicatie gedeeld door saint sass | Statement Strumpfhosen (@saintsass)

Handelsrepubliek x saint sass