Bijgewerkt op 18 maart 2024

Voor het achtste achtereenvolgende jaar was Rolex de trotse sponsor van de Oscars.

Door High Level Communication
Deel op Delen op Linkedin

De uitreiking van de Academy Awards is een unieke gelegenheid om de uitmuntendheid, inspiratie en technische genialiteit van meesterwerken te vieren. Voor het achtste achtereenvolgende jaar is Rolex de trotse sponsor van de Oscars®, die plaatsvonden in het Dolby® Theatre in Hollywood op 10 maart 2024.

Rolex heeft altijd nauwe banden gehad met film. Al meer dan een halve eeuw werkt het merk samen met een aantal van 's werelds meest getalenteerde artiesten en toonaangevende culturele instellingen om uitmuntendheid te vieren en het artistieke erfgoed te helpen bestendigen, door bruggen te slaan tussen verleden, heden en toekomst.

Door middel van het Rolex Perpetual Arts Initiative, dat alle partnerschappen van het merk op het gebied van muziek, architectuur, film en het Rolex Arts Mentor Programme samenbrengt, bevestigt het merk zijn voortdurende toewijding aan cultuur.

UITMUNTENDHEID VIEREN

De Oscars® ceremonie gaat over veel meer dan professionele erkenning. Het is een viering van inspiratie en emotie, maar ook van vakmanschap, technisch genie en alles wat er komt kijken bij het produceren van een filmwerk. Een ode aan "mooi werk", om een uitdrukking te lenen die Hans Wilsdorf, de oprichter van Rolex, dierbaar was. Cinema is tegelijkertijd kunst, technologie en industrie, en de ceremonie belicht al deze facetten.

ROLEX EN DE GREENROOM VAN DE OSCARS®

Rolex is de officiële gastheer van de Greenroom, de voorkamer van de Oscars® ceremonie. Het is in deze ontvangstruimte dat de genomineerden en sprekers schouders wrijven tijdens die momenten van intense emotie die voorafgaan aan en volgen op hun verschijning op het podium.

The Greenroom is een meeslepende ervaring in een originele omgeving die elk jaar door Rolex wordt ontworpen. In 2024 lag de focus op de weergave van een lichte en delicate plantenomgeving, geïnspireerd op het beeld van waaiers. Dit concept integreert essentiële elementen van de natuur - haar organische structuren en chlorofyl - en probeert harmonie te creëren tussen deze twee aspecten door middel van een chromatisch universum geïnspireerd door deze elementen.

Rolex zet zich in voor de promotie en viering van uitmuntendheid, de overdracht van kennis, het behoud van erfgoed en het laten zien van jong talent. Het is de missie van de Academy om de filmindustrie als geheel te vieren, het erfgoed te behouden voor toekomstige generaties, inspiratie te stimuleren en publiek over de hele wereld met elkaar te verbinden door hun gedeelde passie voor de 7e kunst. Deze langdurige samenwerking viert de convergentie van waarden tussen het merk en de Academy.

www.rolex.com