Bijgewerkt op 27 augustus 2022

De plek om te zien !

Door Shana Devleschoudere
Deel op Delen op Linkedin

Zoals we twee weken geleden al zagen, is Le Zoute een paradijs voor golfers. En aan het eind van het zomerseizoen was er een niet te missen evenement dat zeker de moeite waard is...
In deze tweede helft van augustus loopt de vakantie op zijn einde. In Zoute, zoals elders, bereidt iedereen zich voor op het nieuwe schooljaar. Maar velen zouden voor geen goud de Zoute Approach Day (ZAD, voor degenen die eraan gewend zijn) willen missen alvorens naar huis terug te keren.
Dit evenement, dat al 11 jaar door onze onderneming High Level Communication (HLC) wordt georganiseerd, berust op een eenvoudig en briljant idee: de vrienden van het Zoute... en hun vrienden samenbrengen.
Maar deze vrienden zijn niet zomaar iedereen: er zijn inwoners, mediasterren, aristocraten, zakenmannen en -vrouwen, bedrijfsleiders en directeurs, bekende sportmannen en -vrouwen, belangrijke culturele figuren... Kortom, zij die zich aangetrokken voelen tot het Zoute en dat ook teruggeven!
Hoe werkt deze gebeurtenis in de praktijk? De deelnemers (tussen 300 en 400 personen, per slot van rekening!), uitgenodigd door HLC en haar tijdschrift "Zoute Paper, het tijdschrift uit het centrum van de wereld", spelen approach golf. Dit concept, dat vergelijkbaar is met het traditionele golf, heeft enkele opmerkelijke verschillen: in plaats van de gebruikelijke 18 holes, is de ZAD beperkt tot 12. Bovendien zijn de gaten tussen 60 en 80 meter lang. Het is dus een kruising tussen minigolf en traditionele golf, maar dan op een grasbaan die eigendom is van Het Zoute. En na de sport, komt het comfort. Iedereen komt samen voor een "Lunch op het gras" en, bij de prijsuitreiking, voor een "Cocktail op de green". Een laatste gouden kans voor het seizoen om elkaar te ontmoeten en te netwerken. Dit alles in een betoverend kader, zonder onszelf al te serieus te nemen, in het hart van het Zoute.
Origineel is ook dat elk van de twaalf holes gesponsord wordt door een emblematisch merk en dat, in het geval van een hole in one, het merk een mooie prijs uitreikt. Drie getalenteerde spelers hebben deze eer gekregen.
Het spreekt vanzelf dat een dergelijke dag niet kan worden gehouden zonder sponsors. En ook hier waren er fijne mensen, waaronder ING Private Banking, een trouwe partner sinds het begin van het evenement. De bank nam deel aan de prijsuitreiking, vergezeld door de wethouder van Toerisme, Anthony Wittesaele. Deze originele dag werd ook gesteund door Punta Cana Resort & Golf, AG Real Estate, Interparking, DS Automobiles, de Thaï Café keten (die een vestiging heeft op de golfbreker van Albert Beach) en Champagne Comtes de Dampierre.
Om deze dag met een knal af te sluiten, werd een cocktailparty georganiseerd om het einde van het evenement te vieren. Het voelt een beetje als terug naar school gaan, maar omdat we elkaar maar moeilijk kunnen verlaten, denken we terug aan de oorspronkelijke animatie die werd georganiseerd in het pand van de Firma Het Zoute, op een steenworp afstand van de approach golf. De teams moesten zo snel mogelijk de cover van de Zoute Paper (het tijdschrift uit het centrum van de wereld) in elkaar puzzelen! Het team van Béatrix Bourdon (van BRAFA) volbracht deze uitdaging in minder dan 1'30. Een hele prestatie als je bedenkt dat de gemiddelde tijd van de andere teams rond de 4 à 5 minuten lag.
Dus als u meer wilt weten over hoe de Aanpakdag van Zoute vrienden samenbrengt, bekijk dan de Zoute Paper magazine page turner.
Terwijl ik deze nieuwsbrief schrijf, merk ik dat ik het voor het eerst over ons kindje heb: communicatie op hoog niveau(www.highlevelcom.be). Dit brengt me, net als Dag van de Aanpak, waarschijnlijk dichter bij jullie, lieve lezers.