Bijgewerkt op 26 september 2023

Ontmoet Anthony, maker van #Pitsy on the Road!

Door Shana Devleschoudere
Deel op Delen op Linkedin

Anthony Pitsy, een visionair op audiovisueel gebied, heeft een vernieuwend concept bedacht dat tientallen jonge bedrijven zou kunnen interesseren. Met een lange ervaring op het gebied van communicatie legt hij de sterke punten van zijn project uit. 

"Ik ben Anthony Pitsy en via mijn project #pitsyontheroad maak ik innovatieve bedrijfsvideo's om ondernemers aan zichtbaarheid te helpen.

Na 8 geweldige jaren bij Club Med als golfleraar en daarna in de animatie, keerde ik in 2004 terug naar België om "PitsyAnimations.com" te lanceren. Het concept? Bedrijfsfeesten animeren, Club Med stijl. Ik heb ook een jaar lang de ochtendshow gepresenteerd op een regionaal radiostation.

In 2015 verhuisde ik naar Zwitserland om de communicatie en marketing van een prachtig hotel op 2112 meter hoogte te beheren. Een uitzonderlijke professionele ervaring!

Terug in België in 2019, heb ik de energie niet meer om het podium op te gaan.
Het idee voor een nieuw project werd geboren dankzij LinkedIn. Ik zie veel zeer goed uitgevoerde maar zeer (te) klassieke bedrijfsvideo's.
Waarom geven we ondernemers geen stem in de vorm van een meer "vriendelijke" videocapsule, in de stijl van een miniverslag?
Als fan van tv-programma's en zenders als Ushuaia, Discovery en Échappées belles besloot ik naar Marrakech te gaan voor mijn eerste project: een reportage over een gloednieuw hotel.

2020: mijn reizen worden onderbroken vanwege de pandemie. Vervolgens organiseer ik Zoom-sequenties, heruitgezonden op sociale netwerken, met ondernemers: hoe is hun moreel? Hoe gaan ze om met de crisis?
Als de restaurants sluiten, zet ik onmiddellijk het project "Solidarité Restos" op.
Het doel? Hun afhaalservice onder de aandacht brengen door meer dan 95 videoclips te maken die op de netwerken worden gedeeld. Dit was aanvankelijk een vrijwillige operatie, daarna gefinancierd door de gemeenten Waterloo en Terhulpen.

Vandaag wil mijn project #pitsyontheroad ondernemers en KMO's uit alle sectoren in de kijker zetten: restaurants, makelaarsbedrijven, vrije tijd en ontspanning, huisvesting, ambachten enz. Wat maakt mij speciaal? De codes van de klassieke bedrijfsvideo doorbreken. De originaliteit? Mijn interviewer niet alleen laten voor de camera. Ik zit naast hem om het hem zo comfortabel mogelijk te maken. Hij vertelt me zijn verhaal, zijn project. We hebben een echte uitwisseling.
Mijn enige doel? Om de ondernemer naar voren te schuiven.

#pitsyontheroad is ook de wens om een betaalbaar tarief aan te bieden om toegang te geven tot dit type communicatie dat zo belangrijk is voor ondernemers of KMO's.

Bent u een ondernemer? Bent u op zoek naar een originele manier om uw klanten te bedanken? Of wilt u dat uw klanten over u vertellen? Je bent aan het juiste adres.