Bijgewerkt op 15 december 2022

De toekomst is nu!

Door Shana Devleschoudere
Deel op Delen op Linkedin

Deze week beginnen we een nieuwe serie die veel mensen zal interesseren... Het thema? Wat als de toekomst morgen was? Een heel programma... van de toekomst!

Op dinsdag 13 december vond in het prestigieuze kader van TheMerode het lanceringsfeest van het Next2Be project plaats. Hier is een terugblik op een verstilde gala-avond en een avant-gardistisch idee.

Een hele leuke avond! TheMerode, de sociale club van Brussel, was op zijn mooist gekleed om de gasten te verwelkomen op dit grootse evenement voor de lancering van het Next2Be-project. En de feestelijke verlichtingen in de straten van de hoofdstad maakten de sfeer nog specialer.

Maar... laten we bij het begin beginnen. Wat is Next2Be? Het is het geesteskind van François Didisheim, directeur van High Level Communication en in die hoedanigheid uitgever van "Lobby", en Thierry Misson, directeur van Berpress en in die hoedanigheid uitgever van "L'Eventail". Met een duidelijke slogan: De toekomst is nu!

De twee oprichters leggen uit: "De wereld verandert met een snelheid die we moeilijk kunnen inschatten. Crisissen volgen elkaar in een razend tempo op. Mensen, regeringen en bedrijven staan onder allerlei soorten druk. Deze druk leidt tot abrupte veranderingen in gedrag en omgeving en dwingt of versnelt een heroverweging van bestaande bedrijfsmodellen en de wijze waarop markten en klanten, de consumenten van morgen, worden bediend. Het is belangrijk te begrijpen dat een deel van de toekomst van onze bedrijven nu wordt uitgespeeld: De toekomst is nu! Alle gebieden van economische activiteit zijn hierbij betrokken: cultuur, handel, industrie, gezondheid, design, financiën, mode, communicatie, vervoer, enz. De COVID 19 pandemie, gevolgd door de oorlog in Oekraïne, hebben ons gedrag veranderd en hebben waarschijnlijk enkele jaren vooruitgelopen op ontwikkelingen die zich vroeg of laat zouden hebben voorgedaan. Het Next2Be-project is ontstaan uit deze versnelling en heeft de ambitie om voor zijn partners een venster te openen op deze nieuwe horizonten. Het idee is de transformatie van behoeften en eisen te begeleiden door een scherpe blik te bieden op dit universum, dat nu wordt meegesleurd door een evolutie die zowel onmiddellijk als eeuwigdurend is. Next2Be is in feite een platform voor interviews met CEO's en bedrijfsleiders die hun visie geven op hun specifieke werkterreinen, maar ook in het algemeen, op een toekomst in eeuwige evolutie.

In een samenleving die op zoek is naar deugdzaamheid en transparantie zijn, zoals we weten, keuzes van consumenten meer dan ooit echte meningsuitingen. De nieuwe media en hun netwerklogica geven een nieuwe echo aan de keuzes van deze nieuwe consumenten. Voorbij zijn de dagen van greenwashing, consumenten kiezen nu voor producten en diensten waarvan het effect op de wereld, het milieu, het klimaat en de samenleving iedereen ten goede komt. Merken en spelers op alle markten zijn zich hier niet langer van bewust. In een systeem dat ter discussie staat, dragen de meest veerkrachtige, de meest innovatieve, de meest bij de tijd passende mensen de verantwoordelijkheid voor het scheppen van de wereld van morgen. Next2Be confronteert u met het verhaal van de actoren van deze nieuwe samenleving die aan het ontstaan is.

En wie zijn deze spelers? Het minste wat we kunnen zeggen is dat ze vrij divers zijn: van grote bedrijven zoals Interparking, AG Real Estate of Spadel tot kleine en middelgrote bedrijven, met één gemene deler: hun betrokkenheid bij de nabije toekomst. En voor hen, meer dan ooit, "De toekomst is nu!

Wat betreft het feest van dinsdag in TheMerode, waren er onder de 250 gasten een aantal fijne mensen. En allen waren unaniem: Next2Be is nu al een referentie!

Dus, om meer te weten te komen, ga naar de boekhandel en koop de Next2Be collectie. De eerste van een lange lijst van andere producten en diensten die van het merk zijn afgeleid: nieuwsbrief, radioshow, afgeleide inhoud in LOBBY en L'EVENTAIL, videocapsules, evenementen, enz.

In de tussentijd, om beter te begrijpen waar we het over hebben, wist u dat COLRUYT momenteel een echt voertuig test dat zijn producten levert ZONDER DRIVER? Wij zeggen u: de toekomst staat voor de deur. Het is aan ons om het te openen... of niet.